Karneval Na Nebu – Pariski Avio Sajam

Karneval Na Nebu - Pariski Avio Sajam

Karneval Na Nebu – Pariski Avio Sajam

– Karneval Na Nebu – Pariski Avio Sajam –

Pariski avio sajam Le burže iz godine u godinu pomera granice i postavlja nove standarde u avio industriji.

Mnogo je razloga zbog kojih se putevi svetske avioindustrije ukrštaju upravo u Francuskoj, gledano kroz prizmu istorije vazduhoplovstva. Pre pedeset dve godine prvi supersonični avion, nastao u kooperaciji Francuske i Britanske avio industrije. Konkord je poleteo je iz Tuluza, a zvanično je predstavljen svetu na aero-mitingu u Le Buržeu 1969. godine. Konkord je postavio neke od standarda u avijaciji koje do danas niko nije nadmašio. Let od Pariza do Njujorka je trajao pet ipo sati. Pored Konkorda jedini civilni avion koji je mogao da leti brzinom većom od dva maha je bio Sovjetski Tupoljev TU -144, koji je svoj „debi“ na zapadu imao takođe na Le Buržeu, na mitingu 1971. godine.

Još nekoliko trenutaka važnih za razvoj francuske i svetske avijacije ostaje zapisano u istoriji.

  • Godine 1909. Francuz Luj Blerio, inspirisan čuvenom braćom Rajt, preleteo je kanal La Manš avionom koji je sam konstruisao i koji je po njemu nosio naziv “Blerio XI”.
  • Godine 1927. američki pilot Čarls Lindberg preleteo je severni Atlantik jednomotornim avionom „Duh Svetog Luisa“ i sleteo na aerodrom Le Burže. Razdragana masa od 150.000 ljudi nosila skoro pola sata na ramenima. Pola veka kasnije, Lindbergova udovica, Eni Morou Lindberg je na istom mestu primila specijalno priznanje u čast i sećanje na taj istorijski let.

 Pogledajte naš asortiman borilačke opreme klikom OVDE! 

Oči svetske javnosti bile su usmerene na ovogodišnju smotru, ali je pandemija kovida 19 odložila užitak i napravila najdužu pauzu u novijoj istoriji sajma od četiri godine, na taj način odložila trku giganata (erbasa i boinga) za primat na svetskom nebu.

Koliko će pauza ostaviti traga i produžiti oporavak vazduhoplovne industrije, a umnožiti gubitke pitanje je koje se samo po sebi nameće.

I dok se jedni bave računicom, drugima predstoji težak posao da 2023. godine uzlete na prepoznatljivu visinu. Da je Srbija spremna za visoke domete pokazala je povratkom na najveći avio-sajam na svetu 2019. godine. O tome koliko je ovo veliki korak svedoči i podatak da nijedna zemlja iz regiona nije učestvovala na najvećoj avio smotri punih dvadeset osam godina.

Srbiju je na vojnom aerodormu Le Burže dostojno predstavio H145M, erbasov višenamenski helikopter koji je nabavljen za potrebe ratnog vazduhoplovstva i protivvazdušne odbrane Vojske Srbije. Naoružan je Srpskim razvijenim nevođenim raketama i mitraljezom. Planirano je uvođenje ove letelice u prodajni program Erbasa, najveću evropsku kompaniju za proizvodnju letelica.

 Naše video prezentacije artikala pogledajte klikom OVDE! 

Ugovorom za nabavku devet helikoptera H145M  (od kojih šest za Vojsku Srbije i tri za Ministarstvo unutrašnjih poslova) koji je sa Erbasom potpisala decembra 2016. godine. Srbija je postala treći korisnik vojnih verzija helikoptera H145 i to u najnovijoj varijanti H145M. Istovremeno i prva država koja će koristiti helikoptere sa oružanim sistemom HForce Nivoa 1. Svi helikopteri su namenjeni za RV i PVO i imaće instalacije za kasnije moguće nadogradnje na vođene pakete HForce kompleta.

Jedno je sigurno. Na sajmu avijacije u Parizu za dve godine biće prisutni svi čije ime u avio svetu izgovaramo sa velikim poštovanjem. A vreme će, nadamo se, biti sa manje turbulencija.

Ostavite odgovor