Farmerke – idealne džins pantalone za svaki dan

Farmerke - idealne džins pantalone za svaki dan

Farmerke – idealne džins pantalone za svaki dan

Već smo pisali kako su posle Drugog svetskog rata mnogi američki vojnici kao suvenir iz Evrope poneli Victorinox, švajcarske džepne noževe. Tako su ih učinili jednim od najpopularnijih peroreza. Vreme ratova je uticalo da se mnoge kulture i narodi sretnu i da se ostvare veze između njih. Kao što je jedan evropski brend postao popularan na američkom kontinentu ,a zatim i globalno. Tako je i jedan odevni predmet postao, posle Drugog svetskog rata, popularan u Evropi i u ostatku sveta. Reč je farmerkama, o najprilagodljivijim, najrasprostarenijim pantalonama, veoma komfornom i praktičnom delu svakodnevne odeće.

Istorija

Od pamučnog materijala od koga su pravljene farmerke, pre nego što su dobile kultni status u Americi i šire, pravljene su pantalone za mornaricu Đenove. Pored engledske reči jeans koja je i nastala iz samog naziva grada Đenove, koristi se još i izraz denim. I ova reč je usko povezana sa jednim mestom u Evropi, sa francuskim gradom Nimom. U Nimu se nalazila fabrika ovog pamučnog platna, te  De – Nim u prevodu znači Iz Nima.

Prve farmerke

1873. godine Levi Strauss & Co izrađuju prvi par farmerki kakve i danas poznajemo, sa karakterističnom plavom bojom i tamno – žutim koncem. Od biljke indigo se prvobitno dobijala boja farmerki, dok se danas ona pravi sintetički. Kod nas se za džins i denim odomaćio naziv farmerke jer su u Americi, pored rudara i radnika u fabrikama, bile popularne i među farmerima na zapadu države.

Vojnici SAD-a tokom Drugog svetskog rata kad nisu bili na dužnosti, uglavnom su nosili farmerke. One su oduvek bile praktičan odevni predmet, te su se tako posle rata brzo proširile po Evropi. Iako su praktičnost i dugotrajnost džinsa odmah uviđeni, farmerke su neko vreme bile viđene samo kao deo mladalačkog bunta. Marlon Brando i Džejms Din su obeležili čitavu jednu generaciju buntovnika u jeansu na filmu iz 50-ih i 60-ih godina prošlog veka. One su postale ozloglašene, te su vrlo često bile zabranjene za nošenje u školama, muzejima, restoranima, pozorištima i drugim javnim mestima. Kako je popularnost farmerki rasla, i kako su je sve veće narodne mase nosile, one su prestale da budu na lošem glasu. Postale su najuniverzalniji odevni predmet koji je u svakom uglu zemlje nošen.

Rogue model

Jedna od većih kompanija iz Evrope koja se, između ostalog, bavi i proizvodnjom farmerki jeste Pentagon. Ovo je kompanija koja nam dolazi iz Grčke i čijji je fokus i glavna linija manufaktura kvalitene vojne i taktičke opreme. Pentagon je i pri proizvodnji džins pantalona vodio računa o potrebama potrošača ali i o njihovom komforu. Kao i sva njihova oprema, i farmerke ove grčke kompanije daju maksimalnu slobodu pokreta i pogodnost za duga nošenja. Oni su uspeli da spoje najbolje komponente iz proizvodnje taktičke opreme i inkorporijaju ih u dizajn farmerki koje su i dalje zadržale svoj prepoznatljivi, casual izgled.

Sve karakteristike, kao i video prezentaciju Pentagon pantalona možete videti na našem sajtu militarshop.rs

Оставите одговор