Ekologija Na Dva Točka – Električni Trotineti

Ekologija Na Dva Točka - Električni Trotineti

Ekologija Na Dva Točka – Električni Trotineti

– Ekologija Na Dva Točka – Električni Trotineti – 

Smanjenje emisije štetnih gasova i uvođenje ekoloških vidova transporta tendencija je u mnogim razvijenim zemljama. Najveći svetski gradovi imaju jasan, kratkoročni plan:  da pre 2030. autobuse na dizel zamene onima na električni ili hibridni pogon. Ono što je do pre nekoliko decenija, pa i nekoliko godina delovalo kao ne tako bliska budućnost sada je svetla sadašnjost. Ekološki vid prevoza postao je deo svakodnevice stanovništva u Srbiji.

Još uvek u malom procentu doduše, ali ako je suditi po tendenciji rasta, ali i uveravanjima nadležnih razmišljaće se i delati ekološki. Prednosti su velike i brojne, a život u perspektivi neuporedivo zdraviji. Pokazatelj ekološke osvešćenosti stanovnika Srbije je sve veći broj električnih trotineta koji već okupiraju ulice velikih gradova. Iako njihova vožnja nije zakonski regulisana, jasno je da će u godinama koje dolaze postati ravnopravni sa ostalim učesnicima u saobraćaju.

 Pogledajte Naš Asortiman Električnih Trotineta Klikom OVDE! 

Prema pojedinim istraživanjima, tri četvrtine električnih trotineta nalazi se u glavnom gradu. Ipak, njihova sve veća zastupljenost na ulicama nije naišla na odobravanje ostalih učesnika u saobraćaju. Oko 60 odsto vozača automobila smatra da vozači električnih trotineta ometaju saobraćaj i utiču na to da zbog njih moraju da promene brzinu i način kretanja. Tolerancija ce nesumnjivo biti na ispitu dok pravila o načinu upotrebe električnih trotineta ne stupe na snagu. A koliko smo daleko od tog trenutka, sta kažu stručnjaci?

U Agenciji za bezbednost saobraćaja saopštili su da je nedavno formirana nova radna grupa za izradu zakona. Vozači električnih trotineta moraće da imaju položen test o poznavanju saobraćajnih propisa koji ce imati vremensko ograničenje. Do tada se upućuje apel vozačima trotineta da za kretanje koriste trotoar, a brzinu prilagode brzini kretanja pešaka (brzina kojom voze ne bi trebalo da prelazi brzinu hoda koja je oko 6 kilometara na čas). Period pandemije i ubrzan način života doneli su ekspanziju određenih poslova (dostavljači) i povećanje broja dvotočkaša na ulicama.

 Naše Video Prezentacije Artikala Pogledajte Klikom OVDE! 

Mnogi su prepoznali prednosti korisćenja električnog bicikla. Za njegovu vožnju nije potrebna dozvola, registracija ili osiguranje. Upravljanje je lako, uzbrdice ne predstavljaju prepreku, kao ni parking. U zavisnosti od baterije i motora koji je na električnom biciklu, može da se pređe od 40 do 200 kilometara, samo sa jednim punjenjem. Maksimalna brzina kretanja koju moze da dostigne kod nekih modela svedena je na 25 kilometara na sat, dok pojedini mogu da razviju i 50 kilometara na čas.

Ovakav vid prevoza je izuzetno ekonomičan s obzirom na to da troši oko pet dinara na 100 kilometara. Zbog očiglednih prednosti i želje da sa svojim dvotokašem odu i korak dalje mnogi su odlučili da običan bicikl pretvore u električni. Taj put sada nije toliko komplikovan i lako i brzo možete u svega nekoliko koraka unaprediti kvalitet vožnje.

Istraživači iz Japana razvili su novi model električnog bicikla koji može da se nosi u rancu. U pitanju je lagan i sklopiv elektrobicikl, koji je dobar izbor za kratke rute koje nisu pokrivene gradskim prevozom. Težina vozila je oko pet kilograma, ali tim istraživača navodi da rade na tome da bicikl bude još lakši. Da ce električni bicikli u bliskoj budućnosti biti dominantni učesnici u saobraćaju više je nego jasno.

Ostavite odgovor