Da li ste čuli za Amfibijsko vozilo?

Da li ste čuli za Amfibijsko vozilo?

Da li ste čuli za Amfibijsko vozilo?

U kojim se sve operacijama koristi amfibija?

Da li ste čuli za Amfibijsko vozilo i za vojne operacije koje se njim izvode? To su  operacije koje se svrstavaju u napadačke operacije kopnenih, pomorskih, vazduhoplovnih, mornaričkodesantnih snaga iz mora (vode) i sa druge strane iz vazduha protiv napada na obalu koju kontroliše i brani određeni protivnik. Ove amfibijske operacije obavljaju se zbog prevoženja trupa, njihovog iskrcavanja na neprijateljsku teritoriju.

Šta je to Amfibijsko vozilo?

Amfibijsko vozilo je posebno konstruisana i napravljena vrsta vozila koja se može koristiti i kretati i po vodi, ali i po zemlji. Ako se kreće po zemlji koristi se pogon točkovima, ili uz pomoć gusenica. Kada je u pitanju kretanje po vodi, koriste se posebni propeleri, odnosno elise. Uz pomoć vozila prevozi se vojska, oružje i ostale stvari. Baš zbog multifunkcionalnosti, veličine i mogućnosti kretanja na više načina, amfibije su jedan od bitnijih elemenata vojnog inventara. Jedno ovakvo vozilo može biti od ključnog značaja u taktičkim operacijama, ali i u misijama spasavanja tokom vanrednih stanja i elementarnih nepogoda. Kada su 2014. godine našu državu pogodile izuzetno jake poplave, samo su amfibijska vozila mogla da se probiju do određenih delova. Naše vojne snage su uspele te godine da spasu i evakuišu preko 2000 građana iz Obrenovca, koji je bio najteže pogođen ovom prirodnom katastrofom.

Amfibija zvana Kurjak

Na prošlogodišnjem beogradskom sajmu vojne tehnike i naoružanja predstavljen je projekat i maketa novog borbenog amfibijsokg vozila zvanog “Kurjak” koga je predstavila kompanija “Srboauto”. Kurjak će imati 30 mm dugačak top daljinski upravljanoj borbenoj stanici koja je, između ostalog, žirostabilizovana. Uz pomoć ovog snažnog vozila moći će se prevoziti osam vojnika, nišandžija, komandir vozila i naravno vozač. Njegova brzina kretanja po vodi biće najmanje oko 8 km na čas. Vozilo je široko tri metra, dugačko 7,1 metar, proteže se u visini od 2,6 metara, a njegova težina neće prelaziti 25 tona. Unutra ćete imati preglednost od 360 stepeni uz pomoć video kamere.
Kažu da je prvo amfibijsko vozilo konstruisao Italijan Agostino Rameli početkom 1588. godine, ali se tek krajem 19. veka to vozilo omogućilo prilikom pojave motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

Da li ste čuli za Amfibijsko vozilo?

LARC – LX ; LARC – V i LARC – XV vozila

Larc – LX jedno je od velikih, moćnih amfibijskih vozila. Njegova dužina iznosi 19 m, a težak je čak 100 tona. Može prevesti jedan tenk, ili 200 vojnika, a pokreću ga 4 pogonska točka. Larc vozila koristila je američka vojska u Vijetnamu za prevoz terete i vojnika. Kada smo kod Larc – XV – njegova masa je bila 15 tona i ovo vozilo kao i Larc – V (mase svega 5 tona) korišćeno je za izviđanje i prevoz vojnika (ljudi) kao i prevoz manjeg terete. Larc – V je u stvari bio čamac koji je imao i točkove koji su mu omogućavali kretanje i po kopnu. U zavisnosti od verzije i namene napravljena su od aluminijuma ili od čelika.

Za ovakvu vrstu vozila jedan od zaslužnijih bio je general brigade Frenk Shaffer Besson. On je u vreme Drugog svetskog rata organizovao prevoz terete na Pacifiku. 1948. godine Frenk je bio u službi u američkoj vojsci. 1950. Godine, nakon vojne službe, proglašen je za general majora. 1962. godine general Frenk postaje prvi komadant armijske komande.

 

Pogledajte naše proizvode na šok akciji!

Pratite i naš You Tube kanal

Ostavite odgovor