Borbeni avion MiG–29

Borbeni avion MiG–29

Borbeni avion MiG–29

Mig-29 je sovjetski/ruski lovački avion treće i četvrte generacije i rezultat je rada od skoro dve decenije. Potreba za ovakvim avionom nastala je prvenstveno zbog razvoja američkih aviona F-16 i F-15. Svoj prvi let obavio je još davne 1977. godine. Zbog svojih neverovatnih manevarskih sposobnosti, ovaj avion ubrzo osvaja veliku pažnju kako stručne, tako i civilne javnosti širom sveta.

Karakteristike

Karakteristike aviona MiG-29 su naglašene prvenstveno respektivnim asortimanom raketnog naoružanja, koje dolazi do punog izražaja zahvaljujući prvenstveno jedinstvenom integrisanom sistemu za otkrivanje, praćenje, zahvat i gađanje ciljeva

Prijatelji Sovjetskog Saveza su se divili, a neprijatelji su ostajali nemi pred ovakvim tehnološkim napretkom. Danas Mig-29 u više od 1600 primeraka štiti vazdušni prostor Rusije i još 26 država širom sveta u različitim modifikovanim verzijama. Svaka država je pokušala da ga prisvoji dajući mu neko svoje obeležje. Ono što je posebno pogodno kod ovog aviona, jeste njegova fleksibilnost za modifikacije. To je ujedno i jedini sovjetski/ruski lovački avion koji je doživeo najveće modifikacije u odnosu od početne do najsavremenije verzije.

Sadašnji korisnici

Sadašnji korisnici Mig-a 29 su: Alžir, Bugarska, Izdael, Indija, Iran, Rusija, Kuba, Vijetnam, Poljska, Severna Koreja, Sirija, Slovačka, Srbija, Ukrajina, Belorusija itd

O impresijama i strahu, govori i to da je prvi sovjetski avion koji je uveden u NATO naoružanje preko nemačkog ratnog vazduhoplovstva. Pored svih naprednih karakteristika, ono što privlači ratna vazduhoplovstva da se odluče za nabavku ovih aviona jeste odnos kvaliteta  i cene.

Danas akro-grupa Striži na avionu Mig-29 svojim neverovatnim znanjem i tehnikom ostavljaju publiku na aeromitinzima bez daha. Figure koje izvode na ovom tipu aviona, prevazilaze mogućnosti mnogih zapadnih lovaca. Poznata manevarska figura Kobra (Pugačev manevar kobra) je potekla iz sovjetskog vazduhoplovstva i proslavila je suhojeve lovce. I danas u bliskoj vazdušnoj borbi Mig-29 predstavlja najbolji lovački avion, zahvaljujući odličnom odnosu težine i sile. Napredna aerodinamika ovog lovca potvrdjena je i time što njegovog naslednika Mig-35 lovca pete generacije ima praktično isti izgled sa manjim izmenama.

Predstavljanje modifikacija na potisnicima 2006. godine, mnogo je iznenadilo s obzirom na to da su vektorski potisnici karakteristični za avione pete generacije. Ova modifikacija predstavlja veliku važnost pri manevrisanju i pilotu pruža daleko veće mogućnosti upravljanja u bliskoj vazdušnoj borbi poznatoj kao ’’dog-fight’’.  Njegova dodatna prednost je i mogućnost korišćenja u svrhe bombardera. Zbog svog naprednog tehnološkog nivoa i dalje je u velikom broju deo vazdušno-kosmičkih snaga Ruske Federacije. Velike mogućnosti prikazane su i tokom iransko-iračkog rata u kojem su piloti migova izlazili kao pobednici.

Primena u našem vazduhoplovstvu

Mig-29 kao savremeni lovac-bobarder nalazi primenu i u našem ratnom vazduhoplovstvu još davne 1986. godine. Njegov prethodnik Mig-21 postaje tehnološki neupotrebljiv u odnosu na savremeniju avijaciju koju poseduju zapadne zemlje. Na osnovu te situacije, doneta je odluka o nabavci 14 aviona jednoseda Mig-29B i 2 dvoseda Mig 29UB. Tokom NATO agresije uništeno je 10 aviona. Zbog isteka resursa tehnike i uslova tehnološke inferiornosti, njihove mogućnosti za realnu vazdušnu borbu bile su praktično isključene.

KONTAKTIRAJTE NAS

KUPOVINA NA RATE 

Pripadnici Ministarstva odbrane i Ministarstva unutrašnjih poslova imaju opciju kupovine naših proizvoda na rate, putem administrativne zabrane.

Takođe, i sve druge firme i sindikati koji imaju ugovor sa nama, mogu na taj način kupovati.

Za više informacija, pozovite nas na telefon: 011 2695 144 ili 069 2222 325, ili nam pošaljite email, ako Vam je potreban obrazac administrativne zabrane.

 

Оставите одговор