Početak Bombardovanja i Obaranje Nevidljivog Aviona

Početak Bombardovanja i Obaranje Nevidljivog Aviona

– Početak Bombardovanja i Obaranje Nevidljivog Aviona –

Čuveni nevidljivi američki avion F – 117 pre bombardovanja je korišćen u Američkom osvajanju Paname 1989. I takođe u Zalivskom ratu 1991. Godine. U toku Zalivskog rata, ovi avionic su imali preko 1270 letova i tako izbacili 30% preciznih raketa i bombi koje su se koristile u ratu. Avion F – 117 je imao tu moć da bude nevidljiv za radare koji bi ga u toku bombardovanja detektovali. On je napravljen i osmišljen tako da su njegova konstrukcija i oblik odbijali zrake radara.

Početak bombardovanja iz nevidljivog aviona

Godine 1999. 27.marta nakon samo 3 dana od početka NATO bombardovanja, iz italijanske baze poleće avion koji ide direktno sa severa Srbije ka Beogradu. Kada je bio iznad Beograda, bacio je 2 projektila koja su težila čak po 900 kg. Vreme tog dana bilo samo po sebi ružno, oblačno, spremala se oluja. Pilot koji je vozio avion bio je Dejl Zelko koji kao da je predosetio nešto. Kada je video da se sprema jaka oluja, znao je da ne bi mogao ući u komunikaciju sa njegovim ljudima u bazi, a i ako bi mu se nešto desilo, ne bi mogli da znaju. Pogodivši Beograd, Dejlov plan bio je da se vrati odmah nazad u bazu. Plan medjutim nije sproveden do kraja, radarski sistemi naše vojske detektovali su njegovu rutu. Hitna aktivacija PVO sistema ispalila je brojne projektile navodjene radarskim sistemima ratnog vazduhoplovstva.

“Oborio ga je 3. divizion 250. raketne PVO brigade Vojske Jugoslavije, kojim je komandovao potpukovnik Zoltan Dani. Avion je pogođen iz ruskog raketnog sistema S-125 Neva.”

Videvši to znao je da bi jedna bila dovoljna da ga uništi. Uspeo je da izbegne čak par njih, ali jedna je presudila, pogodila je u avionsko krilo. Kako je avion brzo počeo da pada, kroz njegovu glavu su prolazile svakojakve misli, na pameti mu je prvo bila porodica, ceo život, prepričava Dejl. U tom trenutku nekako uspeva da se oslobodi od sedišta i iskače brzinom svetlosti iz nevidljivog Američkog aviona. Kaže da se spustio između 2 sela, nedaleko od Beograda, u jednoj od njiva i tu se sakrio u kanal. Uspeo je da uspostavi vezu sa bazom.

Zanimljivo druženje pilota sa jedne i oficira sa druge suprotstavljene strane

Nakon ovog burnog i isto tako zanimljivog događaja, Dejl Zelko dolazi ponovo u Srbiju 2012. Godine, ali ovog puta ne iz neprijateljskih razloga. Njega je pozvao oficir, da, baš onaj oficir koji ga je oborio davne 1999.godine . Dejla je pozvao naš oficir da zajedno sa svoja dva deteta bude gost u oficirevoj kući koja se nalazila u Kovinu. Taj prijateljski ručak desio baš uoči premijere drugog dela filma o obaranju nevidljivog aviona F – 117, kao i o drugarskom odnosu ova dva prijatelja koji su bili na suprotstavljenim stranama NATO bombardovanja.

Ostaci aviona

Američke snage, posle gubitka ovog moćnog aviona, par puta su tražile od jugoslovenske vlasti da im se vrate delovi koji su ostali od bombardera. Danas, deo nevidljivog aviona možemo videti u Muzeju vazduhoplovstva blizu Beogradskog aerodrome Nikola Tesla. Kažu da je 75% aviona ostalo sačuvano i da se jedan deo krila nalazi u okviru memorijalnoj staklenoj sobi. Ova soba je posvećena herojima 250. Raketne brigade.

 Mlazni Borbeni Avioni Dragan Cvetković – Knjiga 

 Naše Video Prezentacije Artikala Pogledajte Klikom OVDE! 

Ostavite odgovor